- MURRAY BOOKCHİN SÖZLERİ
- Uzak bir ideal olmaktan uzak bir anarşist bir toplum ekolojik ilkelerin uygulanması için bir önkoşul haline geldi.
- Ekoloji ve Devrimci Düşünce (1965).
- Varlığımız durağan değil, gelişiyor. Bizim Bilim olan Ütopya , bizim Gerçeklik Eros, bizim Desire olan Devrim .
- Arzu ve İhtiyaç (1967).
- Geçmişte bu güvenlik arayışı, sabit bir dogmada cenneti bulma ve örgütsel hiyerarşiyi yaratıcı düşünce ve pratik için ikame olarak bulma çabası, pek çok devrimcinin 'kendilerine ve şeylerine' devrim yapabildiklerini gösteren acı kanıtdır. Toplumu devrim bütün olarak. Halkın İşçi Partisi'nin "devrimcilerinin" kök salmış muhafazakârlıkları neredeyse acı verici bir şekilde belli; otoriter lider ve hiyerarşi patrik ve okul bürokrasisini değiştirir; Hareket disiplini burjuva toplum disiplininin yerini alıyor; otoriter siyasi itaat yasası devletin yerine geçer; 'proleter ahlak' inancı, püritenice ve çalışma ahlakının yerini almaz. Sömürücü toplumun eski maddesi yeni biçimlerle tekrar ortaya çıkar,
- "Dinle Marksist!" (Mayıs 1969); Post Kıtlık Anarşizmi'nde de mevcuttur (1971).
- Siber hale getirilmiş ve otomatik makineler azalan noktaya kadar gerilimi azalttığında, hiçbir şey, bir ömür boyu süreceği kadar genç insanlar için anlamsızdır. Modern sanayi herkese bolluk kazandırdığında, fakir insanlara hiçbir şey yoksulluk ömründen daha kısırdır. Toplumsal eşitliği teşvik etmek için tüm kaynaklar mevcut olduğunda, etnik azınlıklar, kadınlar ve eşcinseller için hiçbir şey cezalandırmadan daha cezai değildir.
- Kıtalı Sonrası Anarşizm (1971), Birinci Baskıya Giriş (Üçüncü Baskı, s. Vii, 2004)
- Toplumdaki en moleküler ilişkileri değiştirmeden - özellikle kadınlar, erkekler ve kadınlar, yetişkinler ve çocuklar, beyazlar ve diğer etnik gruplar, heteroseksüeller ve geyler (liste aslında önemli) arasında olan değişmez - topluluk bir egemenlik tarafından bile hâkimiyet altına alınacaktır sosyalist "sınıfsız" ve "sömürücü olmayan" biçimi. 'Halkın demokrasileri', 'sosyalizm' ve 'doğal kaynakların' kamusal mülkiyetine ilişkin şüpheli erdemlerini kutladığı gibi, hiyerarşi yoluyla da beslenirdi. Hiyerarşi sürdüğü müddetçe, egemenlik elit bir sistem etrafında insanlığı örgütlediği sürece, doğaya hükmetme projesi var olmaya devam edecek ve kaçınılmaz olarak gezegenimizi ekolojik yokolmaya götürüyor.
- Bir Ekolojik Topluma Doğru (1980).
- Ekolojik prensip birli içinde çeşitlilik zengin bir aracılı sosyal prensip haline notları; dolayısıyla sosyal ekoloji terimini benim kullandım .
- Sosyal Ekoloji Nedir? (1984).
- Kapitalist piyasa ekonomisi altındaki 'büyüme sınırları' konuşmak, bir savaşçı toplum altında savaşın sınırları hakkında konuşmak kadar anlamsızdır. Günümüzde pek çok iyi çevreci tarafından dile getirilen ahlaki sakinlik, çokuluslu şirketlerin manevi itaatsizlikleri manipüle edicidir. Kapitalizm, büyümeyi sınırlandırmak için daha 'ikna edilemez'; böylece bir insanın nefes almasını 'ikna ettiği' gerekçelendirilemez. 'Yeşil' kapitalizmi "ekolojik" hale getirme girişimleri, sistemin doğası tarafından sonsuz bir büyüme sistemi olarak mahkumdur.
- Yeniden Dayanışma Derneği (1990).
- Şu an var olanın mutlaka varolması gerektiği varsayımı, tüm vizyonel düşünceyi aşındıran asitle ilgilidir.
- "Konfederalizmin Anlamı," Yeşil Perspektifler , hayır. 20 (1990).
- Varlığımız oluş halindedir, durağan değildir.
- Bizim bilimimiz Ütopyadır, bizim Gerçeğimiz Eros'tur, bizim İsteğimiz Devrimdir.
- Çok uzak bir ideal olmayan Anarşist toplum, ekolojik ilkelerin hayata geçebilmesi için önkoşuldur.
- Peter Kropotkin, Anarşizmi sosyalizmin aşırı sol kanadı olarak tarif etti ki bu düşünceye tamamen katılıyorum.
- Bugün derin kaygılarımdan biri de, özgürlükçü sosyalist özün, moda olan, post-modern, tinselci, mistik bireyselcilikle erozyona uğratılmasıdır.
- Kapitalizm toplumsal kanserdir. O her zaman bir toplumsal kanser oldu. O toplumun bir hastalığıdır. O toplumun tümörüdür.
- Eğer biz imkansızı yapmazsak, olanaksız ile karşı karşıya kalacağız.
- Şu an varolanın varolmasının zorunlu olduğu kabulü, önsezili düşünceyi aşındıran bir asittir.
- Ne kadar iyi düşünülmüş olursa olsun küçük adımlar evrensel, küresel ve feci bir hal almış problemleri kısmi olarak dahi çözemez. Eğer kısmi 'çözümler’ denen bir şey varsa bu sadece ekolojik krizin sabit doğasını gizlemek için kullanılan makyaj malzemesidir. Onlar bu suretle halkın dikkatini ve teorik içyüzünü, gerekli değişikliklerin derinliği ve genişliği hakkındaki yeterli kavrayışdan alıkoyarlar.
Özgürlük Ekolojisi (1982)
- Bununla birlikte, evrensel, küresel ve katastrofik bir karaktere ulaşmış olan sorunları kısmen de olsa giderecek olan parça parça adımlar yoktur. Kısmen 'çözümler', ekolojik krizin derin yerleşmiş doğasını gizlemek için sadece kozmetik olarak kullanılır. Bu nedenle, halkın ilgisini ve teorik kavrayışını, gerekli değişikliklerin derinliği ve kapsamı hakkında yeterli bir anlayıştan saptırırlar.
- Her ekosistemin aynı zamanda bir besin ağı olarak görülebileceğini kabul edersek, bitki hayvan ilişkilerinin birbirine geçişi yapan bir halkası olarak düşünebiliriz (üstte adamla bir katmanlı piramitten ziyade) ... Her tür, öyle bakterilerin veya geyiklerin bir formu, karşılıklı bağımlılık ağı içinde örülür, ancak bağlantılar dolaylı olabilir.
- 1991 yeniden baskısının 26. sayfası
- İmkânsızlığı yapmazsak, düşünülemez kalacağız.
- Sayfa 107, 2005 yeniden basımı.
(15 Ocak 1983)
- Steven Fischler ve Joel Sucher'in yönettiği.
- Herhalde, neredeyse herkes, toplumun devlet olmadan yönetilebileceğine inanıyorsa, kendisini anarşist ilan edebilir. Ve tarafından devlet-I herhangi yokluğunu anlamına gelmez kurumların , sosyal herhangi bir biçimde yokluğunu örgütü hal gerçekten önceden önlemek için toplumu yönetmek için bir kenara kişilerin profesyonel aparatı ile ilgilidir kontrolünü toplumun insanlar . Bu, ordu , hakimler , politikacılar , yasama organlarının açıkça ifade edilmesi için para alan temsilcileri, sonra toplumdan da ayrılmış bir yürütme organı. Dolayısıyla anarşistler, ister gruplar isterse birey olsun insanlara doğrudan toplum açmaları gerektiğine inanırlar .
- 1930'da New York'ta Amerika'nın Genç Öncüleri adlı bir organizasyon olan komünist çocuk hareketine girdim ; Ben sadece dokuz yaşındaydım. Ve 30'lu yılların hepsini - ilk önce Stalinist olarak - ve daha sonra Troçkizmin karşısında daha fazla sempati duyan biri olarak geçirdim . Ve 1939'a gelindiğinde, Hitler'in iktidara gelmesini gördükten sonra , Avusturya işçileri 1934 (istihdam tarihinde neredeyse tamamen unutulmuş bir dönem), ispanyol iç savaş olarak adlandırdığım İspanyol devrimi - sonunda nihayetinde tamamen hayal kırıklığına uğradılar. Stalinizm ve giderek Troçkizme doğru sürüklendi. Ve 1945'e kadar, sonunda, ayrıcaTroçkizm ile hayal kırıklığına uğradı; ve şimdi, giderek Marksizm ve Leninizmle derim .
- Gerçekte sahip olduğum en temel sorun , sosyalist ve Marksist hareketlerde solcularla karşılaştığım zaman küçük bir burjuva bireyciğim . [ Seyirci gülüyor ben bu- Genellikle derler sonra küçültmek gerekiyor] küçük burjuva tarafından bireyci öğrencileri Ben geçirdim oysa ve onların tüm kitabındaki bir gün iş hayatı [sic] yapmadım akademisyen tarafından fabrikalarda ve sendikalarda , fabrikalarda ve oto tesislerinde yıllardır . Bu yüzden küçük-burjuva kelimesini yutmak zorunda kaldıktan sonra , bireycilik kelimesini hiç aklımdan çıkarmam !Bireysel özgürlüğe inanıyorum; Bu benim temel sorumluluğum ve bireysel özgürlük . İşte bu ne tüm hakkında. Ve sosyalizmin de bu olması gerekiyordu, ya da anarşizm hakkında gerekiyordu ve trajik olarak ihanet edildi.Normalde sol-sosyalistler, Marksistler, komünistler üzerinde sözde meslektaşlarımla karşılaştığımızda bana, devrimde sonra beni vuracaklarını söylediler. [ izleyiciler gülüyor, Murray başını sallıyor ] Olağandışı tutarlılıkla söyleniyor . Bana kalacak ve Karl duvara çarpacak ve bizden gerçekten hızlı bir şekilde kurtulacaklar; Şirketinizde daha güvenli hissediyorum. [ izleyiciler güler ve alkışlar ]
- Bu klipte Murray Bookchin, anarşist kapitalistler ve diğer liberterlerden oluşan bir kalabalığa Liberter Parti Konferansı'nda konuşuyor. Karl Hess masada Bookchin'in yanında oturuyor.
Bookchin Hakkında Alıntılar
- [Profesör Jennifer] Burns, solcuların ya da muhafazakarların ya da liberallerin kapitalizme atıfta bulunmaları halinde Ayn Rand'ın onun tarafından kastettiği şeyleri kastetmediklerini anlamıyor gibi görünüyor . Bunlar , aksi halde merkantilizm , corporatizm, devlet kapitalizmi ya da faşizm olarak bilinen sistemi ifade ediyorlar ; devlet tarafından desteklenen büyük şirketlerin , aşırı düzenlenmiş ve merkezi olarak yönetilen bir ekonomiye egemen oldukları bir sistem . Bu nedir bu, muhafazakarlar ve liberaller hem savunan şeydir Yeni Sol karşı çıktı. BirYeni Sol gurusu, geçMurray Bookchin , otuz yıl önce Boston'da, Ayn Rand ve Murray Rothbard'ın , kapitalizm terimi ile , yani insanların emeğini bölen, belirli mal ve hizmetlerde uzmanlaşmış ve aralarında ticaret yapan bir sistemi kast ettiği konusunda hiçbir tartışmaya sahip olmadığını söyledi . Bookchin anlattı bana bu şekilde konuşmak olacağını o çok farklı tanımları olmasına rağmen, kapitalizm değildir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder